Eén maand al... - Reisverslag uit Turku, Finland van Kim Slegers - WaarBenJij.nu Eén maand al... - Reisverslag uit Turku, Finland van Kim Slegers - WaarBenJij.nu

Eén maand al...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 September 2007 | Finland, Turku

Hallo iedereen

Bij jullie nog alles goed in het Belgenlandje? Hier in Finland is het al stillekesaan herfst en kou aan 't worden. Volgende maand moet k mijne dikke winterjas al uit de kast gaan halen, denk. Enfin, wa heb 'k in tussentijd allemaal uitgestoken? Want mijn laatste berichtje is toch al efkes geleden hé. Vorige week zijn we officieel met de lessen begonnen. 'T valt wel mee in 't Engels les volgen want die leerkrachten die kunnen eigelijk zelf nie echt vloeiend Engels spreken en dus gebruiken ze toch geen moeilijke woorden hé. Volgende week hebben we al twee (!) examens. Ze geven hier heel den dag les van hetzelfde vak en dan is da na een week afgehandeld en dan hebbbe we daar nadien al direct exaam van. Ma voor da we daar aan beginne, hebben we nog wa andere dingen gedaan natuurlijk.

Vrijdag hadde we nen Orientatiedag me heel 't school, was best wel saai, ne sight-seeingtour gedaan door Turku me de bus en zo van die dingen. Ma den avond heeft het wel goed gemaakt... We zijn weggeweest me een paar ander studenten naar Koren (een discotheek hier in de buurt)en t was ne geslaagde avond dus dieje saaien dag waren we vlug vergeten. Zaterdag waren we dan allemaal te lui om nog iets te doen dus hebbe we maar op ons gemakske een filmke gekeken.

Deze week hadden we dan heel de week les van dezelfde vakken (4 h in de voormiddag en 4h in de namiddag pfff...). Das wel vermoeiend ze, zo den helen dag naar dezelfde mens luisteren in gebrekkig Engels 5 dagen lang, gelukkig zijn we daar nu vanaf dan.

Donderdagavond hadden we een welcomingsparty van de studentenvereniging van t school en het thema was disco. Wij naar de tweedehandsmarkt en nen outfit gekocht van 7 euro (t zag er nie uit (zie foto's)ma we waren tenminste in thema).Vrijdags moesten we dan om 8h in de les zitte dus k zat daar ma me héééél kleine oogjes. Het gevolg was dan maar dat we weer ne rustige vrijdagavond hadde want 's anderendaags gingen we de Archipelago-eilanden bezoeken. Das een groep eilandjes dichtbij Finland en je moet daar met de bus heen en dan brengen ze je met de ferry van het ene eiland naar het andere.
We waren me redelijk veel volk dus kon het nie anders da we er een paar kwijtraakte op dieje ferry... We moesten dus me bus en al op dieje ferry en we mochten wel uit de bus en is buiten gaan kijken ma die bus reed natuurlijk direct verder als we aankwamen aan da ander eiland. Natuurlijk zaten er een paar nog nie op de bus en nog altijd op dieje ferry toen we aan het ander eiland aankwamen, (rara het waren Walen)... Aan dieje buschauffeur dan ma gevraagd of die efkes wilde stoppen, komen ze daar aangelopen, natuurlijk iedereen keihard lachen in die bus en dan moet ge weten da we voordien nog een heetoplopende discussie hadden gehad met die Walen over de splitsing van Belgie en dat die Walen beweerden da ze altijd last hebben me die Vlamingen, jaja... Enfin, ze zaten dan uiteindelijk toch terug in de bus.

Hebben we daar op da eilandje iets gegeten, naar 't strand gegaan... Er was eigelijk nie heel veel te zien, alleen was het landschap wel heel mooi. Om vijf uur hebbe we dan de bus terug genomen en dan 's avonds zijn we (hoe kan het ook anders, weggeweest). Deze keer was Dynamo aan de buurt, (ook een discotheek). Eerst een beetje gebabbeld (lees;gedronken) op ons appartementje en nadien vertrokken. T was echt keiplezant, k denk al wel één van de meest geslaagde avonden hier in Turku. Iedereen had (een beetje) teveel gedronken en we hebbe os echt kapot gelachen. De laatste nachtbus naar huis gepakt en dan kon ik vandaag eindelijk uitslapen.

Vandaag is er hier een festival en deze avond is er vuurwerk, daar zulle we onze kop ook maar is laten zien straks hé. Zo, nu dat jullie allemaal weer op de hoogte zijn kan ik beginnen studeren seffes...


Als jullie een briefje willen schrijven ofzo, hier is mijn adres;

Kim Slegers
Iltakajo
Kroopilankatu 4B 28 B
20610 Turku
Finland

K heb ook ne nieuwe Finse nummer dus moest ge mij echt nimmer kunnen missen; +358468932183

K ga er nu wa fotootjes op plaatsen(k hoop dat lukt want ik en computers...), En dank u, pa, voor geld te storten zodat ik wa meer foto's kan plaatsen.

Groetjes aan iedereen en tot de volgende... xxx

  • 16 September 2007 - 17:47

    Ellen:

    Hey kimmie

    Ik zie dat je je daar héél goed amuseert ;).Geniet er maar van want voor je het weet, ben je weer thuis.Wat vliegt de tijd toch snel.Niet te geloven dat je al een maand ginder bent.Voor mij begint het school ook weer terug morgen. En binnen een week begin ik aan mijn stage voor 9 weken.Spannend:)!

    Amuseer je daar nog in Finland hé!

    Groetjes Ellen
    xxx

  • 18 September 2007 - 11:22

    SISSIE:

    Hey Babe, zo te zien zijdde u daar al goe aan t amuseren met die Finnen. Des te beter hé.
    Voor mij is t scholeke al tr begonnen.
    Heb nu just middagpauze. Straks heb ik de eerste praktijkles. Eindelijk zal k dus eens zien wie er allemaal in mijn klas zit. Ik weet wel al zeker da Lin en Darien in mijn klas zitten en das wel tof. Ben nu ok al twee morgenden mee lin naar school gekomen met den auto. Kan ik langer slapen en later de trein nemen. Bovendien zit ik dan mar tot in mechelen op de stinktrein! :-)
    Aan het kotleven ben ik al tr gewend.
    T zijn wel zware dagen. Les tot 5u!
    Dan ben ik wel laat thuis, mja, kmag langer slapen.
    Ook t wknd was eeel druk. Filmfeestje vd chiro, werken, babysitten op lien en lore, fuif en overgang vd chiro! Druk druk druk.
    Nu vrijdag is t fuif vh muziek, daar heb ik wel vel zin in!
    Ik laat zo rap als ik internet heb op kot nog eens iets weten!!!

    DIKKE KUS, AMUSEMENT!

    XXX

  • 20 September 2007 - 19:41

    SISSIE:

    Ik heb internet op kot!!!
    Dit wil zeggen dat ik ni meer ga weg te slagen zijn op site!

    Braaf en annes voorzichtihg, SIS

  • 23 September 2007 - 11:20

    Nieuwedijk 21:


    Allo Kim

    Een berichtje van onder de sas 4 toren om te laten weten dat hier alles goed is en dat het vandaag hier 24gr wordt.
    En hoe zit het in Finland,wij horen dat het daar veel frisser is en ge al een dikke jas bij de hand moet hebben.
    De fotoos op uw site laten wel zien dat het in Turku nog zo slecht niet is, en dat ge u daar wel amuseert.
    Volgens onze Luc heb ge een goed examen afgelegd,proficiat daarvoor.
    Ge bent nu al een maand in Turku enkunt al uitkijken naar uw eerste bezoeker.Ik wacht nog altijd op mijn telefoon van de Gyu,dan kunnen wij nog eens bellen
    Kim heb ge onze brief ontvangen,laat eens iets weten.
    Voor de rest alles o k hier en nog heeeeeeeel veel groetjes

    WITGOOR 23 SEPT 07

    VAVA MOEMOE


  • 23 September 2007 - 17:16

    Debbie:

    Hey Kimmie,
    De fuif van de fanfare was geweldig goed. Iedereen heeft zich goe geamusserd en iedereen was stront zat (behalve de helpers natuurlijk).

    Seg als ge nog fotoruimte nodig hebt moet je iets laten weten ie, dan zal ik wel eens wa geld aftroggelen van onze hoop.

    Allé amusseerd u nog heeel goe ginder en tot de volgende
    Greetz

  • 25 September 2007 - 16:53

    SISSIE:

    ela moppie, hier in t verre belgië gaat alles nog zijn gewone gangetje. De fuif vrijdag was eel plezant. Was zo beschonken da ik zaterdag ni kunnen gaan werken ben! Shame on me!
    Zaterdag ben ik met inge nr een kaas en wijnavond geweest. Gezellig geweest.
    Zondag de eerste keer chiro met mijn nieuwe groep. Heb terug de tiptiens maar dan de nieuwe generatie.
    Toffe mannen, da komt wel goe dit jaar.
    Gisteren is Lin op kot blijven slapen.
    We zijn naar de film geweest. "Hairspray"
    Man, ge kunt ni geloven wa voor een mooie jongens daar in meededen. Nen mooie blanke met echt prachtige blauw ogen en een zwartje! GODDELIJK !!!
    Echt een aanrader dus! We kunnen m ns huren als ge thuis bent!
    Nu ga ik eerst een potje koken.
    Tot de volgende, lieve meid...

    XXX

  • 25 September 2007 - 19:33

    Make:

    Awelawel, da si er ni slecht uit.
    De guy heeft de computer gemaakt was een knopje dat uitstond
    Amuzeer u maar eh o ja ben gestopt met roken of toch proberen ...
    Da program ziet er goe uit als 'k daar ben om te doen eh. Hopelyk is t ni te kou dan
    daaag schatje
    kusje

    make
    xxx

  • 27 September 2007 - 18:04

    Pa:

    Dag snuit,

    Alles nog goed daar in het koude Finland? Hedde uw handschoenen al kunnen gebruiken?
    En in t school alles nog onder controle? Ge spreekt toch nog nederlands of is het nu fins en engels onder mekaar? En hedde nog veel uitstapkes gemaakt en cafébezoeken? Ik hoop dat je het daar nog naar je zin hebt en dat je je goed amuseert! Nog dikke kussen en hopelijk tot binnenkort!!!

  • 29 September 2007 - 11:24

    Guy:

    Hey schatsie,

    Ik zal ook maar eens iets op uwe site zetten eh, want achtereen denkt iedereen da wij nimmer communiceren mee mekaar. Die weten natuurlijk nie hoeveel uur wij per week via skype bellen, ma goe...

    Hier gaat het leven zijn gewone gangetje. Ik moet vanaf nu elke vrijdag en zaterdag naar Brugge. Helemaal nie ideaal dus, maar goe. Tis maar tot december eh.
    Voor de rest is het meest schokkende nieuws da 'k heb: Ik heb mijn haar kort. En kort da betekent: Coupe Troep!!! :-D
    Ik loop nu maar met een klakske rond dus eh.

    En ginder? Volgende week al uw eerste bezoek. En nog wel van uw make. Is alles geregeld, want ja, gij zijt nu een beetje reisagent daar eh. Alles boeken en in orde brengen voor iedereen... En te zeggen dat ik daar 3 jaar voor heb moeten leren ;-)

    Ik zie zelf ook al keihard uit naar mijn bezoekske aan het hoge noorden. En die vier dagen Rusland zie ik al helemaal zitten. Mijn rusisch moet ik nog wel wa bijschaven, maar da komt goe. HAHA

    En wa da cadeauke betreft, ja ik verwacht natuurlijk wel iets nu eh. Ge had er mij beter nie aan herinnerd dat ik voor u iets had gekocht in Zuid-Afrika toen gij kwam. Ik was het zelf al vergeten... Maar nu wacht ik dus wel vol ongeduld op ne fantastische kado eh!! ;-)
    (Tes mor e kluchtjen eh, gelijk ze zeggen in Brugge)

    Ale, ik zal eens afronden eh, want ik had eigenlijk weinig inspiratie voor dit tekstje, maar kijk, tis toch nog goe gekomen eh.

    Amuseer u daar nog mee de finse, hollandse, duitse en alle andere jongens. Want als ge trug zijt ist gedaan eh. :-) Dan moet ge u weer tevreden stellen mee mij!

    Dikke kus en tot een van de dagen op skype eh.

    X
    Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo De meeste zullen ondertussen wel weten dat ik binnekort op het vliegtuig richting Finland vertrek. Op deze site kunne jullie reacties plaatsen (en vertellen hoe hard ik gemist wordt)! Ik ga mijn belevenissen met die Finnen daar zoveel mogelijk proberen op deze site te zetten en niet te vergeten veel foto's te plaatsen. Hopelijk sturen jullie veel berichten en houden jullie mij op de hoogte van al die gebeurtenissen in 't Witgoor!! Groetjes Kim xx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7814

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: