Hej Hej - Reisverslag uit Turku, Finland van Kim Slegers - WaarBenJij.nu Hej Hej - Reisverslag uit Turku, Finland van Kim Slegers - WaarBenJij.nu

Hej Hej

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 September 2007 | Finland, Turku

Hej Hej zijn één van de weinige woorden die ik al heb onthouden in het Fins, ze willen eigelijk gewoon 'hallo'zeggen. Echt wel een heel moeilijke taal, ge kunt het met niks vergelijken, dus alles gebeurt hier gewoon in het Engels.

Morgen ben ik dus al twee weken hier en morge begint hier ook het school. We moeten om 10.00 h op school zijn en k denk da we dan een rondleiding krijgen en nog wa uitleg over de lessen. Ma voor da we aan t serieus werk beginnen hebben we natuurljk eerst nog wa uitstapkes gedaan. Dinsdag zijn we een dagje naar Helsinki geweest met de trein. Een beetje den toerist uitgehangen me ons kodakskes, iets gaan drinken en nadien zjn we me nen boot (bootje) naar Suomenlinna gevaren. Das een eilandje 15 minuten varen vanuit Helsinki haven. Daar een beetje rondgelopen, nog wa fotokes getrokken en nadien zijn we bij de Mexicaan (! jaja, da hebben ze hier ook) iets gaan eten. Voor de rest zijn we nog nergens geweest maar t school organiseert keiveel en we gaan daar gewoon op wachten.

Voor de rest zijn we hier eigenlijk al wel veel weggeweest, k denk da we al de goeie uitgaan plekskes al ontdekt hebben. Samen me wa Hollanders en Duitsers is da wel es plezant. T enige nadeel is wel da wij 20 minuten me de bus moete rijden naar t appartement, in t weekend zijn er nachtbussen en die rijden tot half 3. S nie zo heel laat ma al de clubs en cafés sluiten hier toch om half vier.

Gisteren waren we naar 'Forte' geweest, een soort van discotheek en we waren op tijd vertrokke om ons bus te halen en Hanne ging daar 's nachts nog iets halen om te eten en ik ging wel op den uitkijk staan om de bus in t oog te houden. En ja, natuurlijk (me mijn gegaap)had k de bus nie zien aankomen en ze reed voor ons neus weg. Stonden we daar 's nachts om half drie op de markt van Turku, uiteindelijk een uur staan wachten in de gietende regen en in de kou op nen taxi. 20 euro moeten betalen maar we zijn dan toch thuis geraakt, mijn voetjes zagen echt blauw van de kou. Ma we hebben ons leske nu wel geleerd.

Zo, volgende week breng ik nog wel eens verslag uit, ik hoop da we tegen dan internet op ons appartement hebben want nu moet k altijd naar de bibliotheek.

Groetjes Kim xxxx

  • 02 September 2007 - 13:05

    Siggers:

    Amai, sluit alles daar zo vroeg? Alle, half 4 valt toch nog mee. Ma as ge dan nog zo ver moete rijden mee de bus, da's wa anders dan.

    Zo te horen is't daar toch ook nie zo'n goei weer. Hier is't mee de kermis toch ook ma koud geweest 's avonds zanne. Brr. Gelukkig was't overdag een beetje warm :p
    De zottekeskoers was goed zanne. Amai, de Guy en de Stijn verkleed as Debby en Nancy. Grappig hahaha. Ik had echt buikpijn van't lachen.

    Alle, tot de volgende.
    Kgaan aan't eten beginnen (voorbereidingen maken) :p

    Groetjes Dorien en Bart

  • 03 September 2007 - 15:25

    Debbie:

    Hey kimmie,

    Sluis kermis was echt goe, spijtig da ge er nie bij waart. Ge had de Guy anders es hééél goe kunnen uitlachen. Zit dieje al een jaar te wachten op die schoon zangeres van Stilleto, is da nu toch geen ander zeker. (de normale zangeres, de vlam van de guy dus, is in verwachting) hihi, viel da dik tegen voor dieje van elle zanne!!!

    Allé, ik zie da ge u goe ammuseerd, doe zo voort ma nie te zat ie ;)

    Greetz en tot de volgende

  • 05 September 2007 - 17:53

    Os Moeke:

    hey kimpie!!

    alles naar wens dus in het koude finland.. en alles op tijd gesloten voordat ge nog dommere stoten kunt doen van zattigheid dan anders.... en toch nog de bus missen....

    en troost u ik heb't ook gemist de guy als vrouw, zou wel lollig geweest zijn, gegarrandeerd is iemand slim genoeg geweest om foto's te trekken ja toch???!!

    allez veel succes op het schooltjen meid ahja en heeelp ik heb ne froe froe :-(

    ankie

  • 08 September 2007 - 10:39

    Mama:

    Dag schatteke,
    Ik ben heel blij dat je het daar goed hebt. Je moet er maar het beste van maken daar.

    Hier gaat alles ook prima. Maar ik verheug me heel erg op ons weerzien, dat ik je nog eens goed kan vastpakken en een dikke kus geven.

    Kleed je toch maar goed aan, want dat verhaal van die bus is weer typisch iets voor u.
    Pas goed op jezelf en als er iets is vraag je maar hulp ginder.

    Ik zie je heeeeel graag

    ps: als je buiten die cote d'or chocolade nog iets nodig hebt moet je het maar laten weten

    Tot in Helsinki op 4 oktober

    Dikke kus

    Make
    xxx

  • 11 September 2007 - 11:31

    SISSIE:

    hajdihow shoeke,
    eindelijk nog ns een berichtje van mij.
    Ben sinds zaterdag terug van Tunesië. Het was er echt eeeeeel warm, heb al een goe kleurke opgedaan.

  • 11 September 2007 - 11:36

    SISSIE:

    (vervolg)
    Ik zet berichten in kleine stukjes want soms valt t internet weg en dan is alles weg.
    Mooi land maar de mannen waren echt super vermoeiend. Ge kunt daar gewoon ni buiten komen als meisje. Zelf in t hotel werd ge versierd, man man...
    De fotos enz zal ik u wel eens mailen als ik tr op kot ben.
    Vrijdag begin ik tr met school, een introductiedag. Maandag het echte werk.
    Ach ja, c'est la vie hé, de vakantie heeft lang genoeg geduurd.
    Vandaag ga ik nog maar eens naar stageplaatsen zoeken. Da moet eind deze maand inorde zijn en ik heb nog altijd niets. Ik mail en doe maar ze laten ni van zich horen, echt onbeleefd vind ik da, mar ja...
    Ik hoop da ge u daar nog super amuseerd en da ge ok nog eens tr denkt zo nu en dan! Dikke kus, X

  • 12 September 2007 - 17:57

    Pa:

    Hoi snuit,
    Alles in orde daar? Zo te lezen hebben jullie het daar nog niet zo slecht, des te beter eh want 4 maanden is nie niks! Kende al wa fins? En de lessen in 't Engels te doen? Als ge daar op stap gaat moete toch maar wat voorzichtig zijn eh je weet maar nooit!
    Ik zal proberen dat ik da van die foto's
    in orde kan maken eh, dat ge regelmatig wat kunt versturen!
    Hedde gij daar nu ook al een e-mail adres?
    Alee, doe 't nog goed op school, amuseer je en geniet ervan, maar wees wel voorzichtig eh!

    Ik hoop je natuurlijk zo vlug mogelijk nog es te horen (en te zien!!)
    Nog nen dikke kus en de groetjes xxx!
    pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo De meeste zullen ondertussen wel weten dat ik binnekort op het vliegtuig richting Finland vertrek. Op deze site kunne jullie reacties plaatsen (en vertellen hoe hard ik gemist wordt)! Ik ga mijn belevenissen met die Finnen daar zoveel mogelijk proberen op deze site te zetten en niet te vergeten veel foto's te plaatsen. Hopelijk sturen jullie veel berichten en houden jullie mij op de hoogte van al die gebeurtenissen in 't Witgoor!! Groetjes Kim xx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7813

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: